مروارید غرب ، نامه مالباختگان به دادستان تهران

مروارید غرب ، نامه مالباختگان به دادستان تهران

گروهی از مالباختگان پروژه ساختمانی « مروارید غرب » در تهران در نامه ای به دادستانی، از وی خواستند دادگاه مانع واریز دارایی متهم این پرونده به حساب بستگانش شود.

مروارید غرب

به گزارش ایرنا، امضاکنندگان این نامه که شمارشان به حدود ۴۰۰ تن می رسد، مسئول ساخت پروژه عظیم مسکونی « مروارید غرب » واقع در خیابان پیامبر تقاطع بزرگراه حکیم- ستاری را که به دلیل ناتوانی در انجام تعهداتش، از سوی قوه قضاییه محکوم شده، متهم ساخته اند که بخشی از دارایی های خود را به حساب «بستگان سببی و نسبی » اش واریز کرده است.
در این نامه آمده است: « با عنایت به پرونده مطروحه در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر انقلاب، طبق اطلاعات کسب شده آقای ر.ر متهم پرونده « مروارید غرب » مبلغ قابل توجهی نقدینگی خود را به دلایل مشخص و معلوم به حساب بستگان سببی و نسبی خود در بانک ها واریز نموده است».
این نامه که تصویر آن برای خبرنگار ایرنا ارسال شده، می افزاید:«امضا کنندگان پیوست که حدود ۱۳ سال در انتظار تحویل ملک خود بوده و تنها امید خود را برای احقاق حقوقشان، برخورد فوری و رفتار موثر قوه قضاییه محترم می دانند، از دادستان تهران تقاضا دارند تا اقدامات لازم برای ارجاع این مبلغ را به شعبه ۳۶ صادر کند تا با استفاده از آن، تکمیل و اتمام پروژه با نظارت شعبه انجام گیرد و خریداران به حقوق حقه خود برسند و با توجه به تعداد آنان، نیازی به مراجعات آنها و خانواده های خسارت دیده به مراجع قانونی نباشد. »
مالباختگان پیش از این نیز در دو نامه یکی خطاب به «حسین لطفی» رییس دادگاه های تجدید نظر استان تهران و دیگری خطاب به «قاضی زرگر» رییس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نسبت به اینکه متهم ممکن است با استفاده از ترفندهای گوناگون، اموال خود را به اقوام نسبی و سببی انتقال دهد هشدار داده و تسریع و دقت در رسیدگی به این پرونده را خواستار شده بودند.
مطابق قرارداد ۲ سال پیش شعبه ی ۳۶ دادگاه تجدید نظر با مالباختگان یکی از برج های پنج گانه ی پروژه مروارید غرب (برج سی) قرار بود واحدهای مسکونی این برج حداکثر تا تاریخ سی ام آذر ماه ۱۳۹۲ خورشیدی تکمیل و به مالکان آن ها واگذار شود اما به دلیل همکاری نکردن متهم اصلی پرونده و شریکانش، هنوز این وعده عملی نشده است.

پروژه مروارید غرب شامل ساخت پنج برج ۲۰ طبقه در مجموع با حدود هزار واحد مسکونی در خیابان پیامبر، تقاطع بزرگراه های حکیم – ستاری در غرب تهران واقع شده است. شرکت سازه گستران مروارید غرب در سال های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ این واحدها را به ۲ هزار و ۲۴۱ نفر پیش فروش کرد و وعده داد که ظرف ۱۸ تا حداکثر ۲۸ ماه، واحدهای یادشده را تکمیل و به خریداران تحویل می دهد.

پس از افشای پیش فروش واحدها به بیش از تعداد واحدهای مسکونی موجود، خریداران در سال ۸۵ و پس از آن، اقدام به شکایت از مدیرعامل شرکت کردند که وی چندی بعد در دادگاه بدوی به ۱۲ سال زندان و رد مال محکوم شد ولی در پی اعتراض وی، پرونده اکنون در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است.
بنا به اعلام مسئولان دستگاه قضایی، قرار بود طبق قرارداد جدید با قوه قضاییه، واحدهای مسکونی یکی از برج های مجتمع مذکور حداکثر تا آذرماه ۱۳۹۲ به مالباختگان واگذار شود اما هنوز این واحدها واگذار نشده است.

فرید خدائی فر
vakil@vakil.net
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

رفتن به نوار ابزار